Dersin Adı | Grafik Tasarım Tarihi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MGT 102 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere, Grafik Tasarım Tarihi konusunda teorik bilgiyi aktarmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Grafik tasarım tarihinde yeralan sanat eserlerin, tasarımların, sanat akımlarının ve tasarımcıların incelenmesi. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, tanışma, ders akışı ve değerlendirme kriterlerinin tartışılması | Cağdas Grafik Tasarimin Gelisimi, Dilek Bektaş, 2013. İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer,2002. |
2 | Grafik Tasarımın ilk kalıntıları, antik medeniyetler ve yazı; Asya’da kağıt, ilkel matbaa, ağaç baskı | Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Ucar, 2014 |
3 | Ortaçağ sonrası Gutenberg’in Metal Harfleri – Rönesans ve grafik tasarım; 16.-18.yy arası yazı tasarımında ustalar dönemi | Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Ucar, 2014. İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer,2002. |
4 | Endüstri devrimi ve grafik tasarımda seri üretime karşı doğan “Arts and Crafts” hareketi; | Cağdas Grafik Tasarimin Gelisimi, Dilek Bektaş, 2013. İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer,2002. |
5 | Online eğitime geçiş süreci | Cağdas Grafik Tasarimin Gelisimi, Dilek Bektaş, 2013. |
6 | Fransız “Art Nouveau” Hareketi; Alman “Jugendstil” ve Glasgov Okulu tasarım anlayışlarına yansımaları | Cağdas Grafik Tasarimin Gelisimi, Dilek Bektaş, 2013. |
7 | Fütürist "görsel şiir" ve Dada hareketlerinin grafik tasarım penceresinden yorumlanması, I. Dünya savaşı sonrası Avrupa ve Amerikan Art Deco hareketleri | Cağdas Grafik Tasarimin Gelisimi, Dilek Bektaş, 2013. |
8 | Konstrüktivizm ve Bauhaus Tasarım Hareketleri. Ara Dönem Tekrarı | Cağdas Grafik Tasarimin Gelisimi, Dilek Bektaş, 2013. |
9 | Quiz 1 (%10) / “Yeni Tipografi” ve “Uluslar Arası Tipgrafik Stil” konu anlatımı | Cağdas Grafik Tasarimin Gelisimi, Dilek Bektaş, 2013. |
10 | “Amerikan Ekolü Reklamcılık”; Yayın tasarımında yeni üslup, “Kurumsal İletişimde Standartlar” - New York Ekolü | Cağdas Grafik Tasarimin Gelisimi, Dilek Bektaş, 2013. İletişim ve Grafik Tasarım Yazar: Emre Becer Bölüm: 3 |
11 | İllüstratif Soyutlama, Psychedelic Tipografi, Polonya Afişleri | Cağdas Grafik Tasarimin Gelisimi, Dilek Bektaş, 2013. İletişim ve Grafik Tasarım Yazar: Emre Becer Bölüm: 3 |
12 | 1970 sonrası Post-Modernizm; Yapıbozum, İsviçre, Amerika, İngiltere | Cağdas Grafik Tasarimin Gelisimi, Dilek Bektaş, 2013. İletişim ve Grafik Tasarım Yazar: Emre Becer Bölüm: 3 |
13 | 1980 sonrası Post-Modernizm; Dijital Devrim, İnternet ve Çağdaş Grafik Tasarım | İletişim ve Grafik Tasarım Yazar: Emre Becer Bölüm: 3 |
14 | Quiz 2 (%10) | |
15 | Türkiye'de Grafik Tasarıma Hızlı Bir Bakış | |
16 | Final Sınavı (%35) | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Cağdas Grafik Tasarimin Gelisimi, 2013. Yazar: Dilek Bektaş ISBN: 978975363030 İletişim ve Grafik Tasarım |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 20 |
Portfolyo | ||
Ödev | 10 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | - | |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | ||
Portfolyo | |||
Ödev | 10 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 7 | |
Final Sınavı | 1 | 7 | |
Toplam | 162 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Grafik Tasarım alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak | X | ||||
2 | Grafik Tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri sürekli sorgulayarak yenilemek, yaşam boyu öğrenme prensibi kazanmak, edindiği bilgileri yenileme ve geliştirmeyi hedeflemek | X | ||||
3 | Tasarım becerilerini, ulusal ve uluslararası çalışmaları araştırarak ve üretilen tasarım ürünlerini sürekli inceliyerek analiz yaparak arttırmak. Bunlardan çıkarımlarını kendi tasarımlarında uygulamak. | X | ||||
4 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli ve toplu çalışmaya uygun olarak etkin ve verimli çalışmak. | |||||
5 | Kendi alanında tasarım bilinci ve sorumluluğuna sahip olmak, bu bilinci tüm ortak paydaşlara aktarabilmek. | X | ||||
6 | Kendi alanında teknolojiye yeteri kadar hakim olmak ve bu yetkinliği sürekli arttırmaya çalışmak. | X | ||||
7 | Mesleki olarak Tasarım ve Sanat eğitimi almış bir birey olarak, içinde bulunduğu toplumun bu konularda bilinçlendirme sorumluluklarını yerine getirme arzusuna sahip olmak, çevresini bu konuda aydınlatmak. | X | ||||
8 | Yaptığı işin toplam fayda da kendi ulusuna yapacağı katkının bilincinde olmak ve toplumsal aidiyet duygusunu yaptığı işe yansıtmak. | X | ||||
9 | Yaratıcı ve üretken bir sanatçı/tasarımcı adayı olabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest